Mijn techniek is dat ik begin te werken vanuit een bepaald idee. Dit is meestal niet vastomlijnd.
Ik begin met de grote lijnen uit te zetten, door vlakken met verf aan te brengen en daarin lijnen te schetsen.
Door wat er dan op het doek staat laat ik me leiden om het verder uit te werken.
Soms gaat het een heel andere kant op dan ik van plan was, omdat ik opeens een beter idee krijg over hoe het verder moet. Vaak begin ik abstract, maar komen er toch figuren te voorschijn.
Alsof de menselijke aanwezigheid voor mij nodig is voor de bezieling van het schilderij.

Mijn werk is meestal abstract-figuratief, het is nog wel herkenbaar maar op een andere manier, door de gebruikte abstracte vormen, krijgt het een diepere betekenis.

Kleur is voor mij heel belangrijk : de alchemie van de kleur. Voor mij kan ik  hiermee een bepaalde stemming oproepen, die bepalend is voor het schilderij.
Wat de betekenis  van een schilderij betreft : dat moet iedereen die ernaar kijkt zelf ervaren.

Heel belangrijk zijn voor mij de regels die ik in mijn hoofd heb over de verhouding van de kleuren, het evenwicht in het lijnenspel, het geheel niet statisch maar zodanig dat het schilderij je meeneemt op de rondgang van je blik door het werk, dat dat alles klopt.

Meestal werk ik snel, alla prima en met dunne verf : een eerste versie van het schilderij in één keer op het doek.
Maar daarna komen er nog héél veel lagen op dezelfde manier overheen.
Elke nieuwe onderlaag geeft weer inspiratie voor de volgende, met nieuwe ideeën.
Door de verschillende lagen en kleuren over elkaar krijgt de acrylverf ook diepte. De gebruikte materialen zijn acrylverf op linnen.

Vaak staan er twee personen op het schilderij, soms zijn dat er ook drie.
Dat symboliseert voor mij de menselijke betrekkingen.